- kormánykerék 13. kézifék
- belső visszapillantó tükör 14. légterelő mozgató kar
- műszerek 15. benzintank váltó csap
- napellenzők 16. gázpedál
- légterelő a szélvédőhöz 17. fékpedál
- kapaszkodó 18. kuplungpedál
- térképlámpa, belső világítás 19. reflektor kapcsoló
- áramtalanító 20. hordozható lámpa dugó
- összkerék hajtás (mellső híd hajtása) 21. hűtő előtti redőnymozgató
- fűtés 22. külső tükör
- osztómű 23. irányjelz
- sebességváltó kar 24. dúsító
UAZ-469b műszerfal:
- ablaktörlő és mosó kapcsoló
- töltés mérő
- takaró dugó
- olajnyomás mérő
- olajnyomásjelző lámpa
- irányjelző lámpa
- vízhőfok mérő
- túlmelegedésjelző lámpa
- üzemanyagszint mérő
- térképlámpa kapcsoló
- kézigáz
- üzemanyagszint mérők közti váltás
- gyújtáskapcsoló
- világításkapcsoló
- fűtőmotor kapcsoló
- dúsító
- sebességmérő
- világítási áramkör hőbiztosítékának nyomógombja
UAZ-31512 és UAZ-3303 műszerfal:
- elakadásjelző
- sebességmérő
- üzemanyagszint mérő
- fékfolyadékszint jelző lámpa
- kézifékjelző lámpa
- irányjelző lámpa
- víztúlmelegedés jelző lámpa
- reflektor lámpa
- vízhőfok mérő
- olajnyomás jelző lámpa
- olajnyomás mérő
- töltés mérő
- szivargyújtó
- térképlámpa
- térképlámpa kapcsoló
- kézigáz
- üzemanyagszint mérők közti kapcsoló
- páramentesítő (hátsó)
- ködlámpa (első)
- gyújtáskapcsoló
- világítás kapcsoló
- dúsító
- ablaktörlő és mosó kapcsoló
- világításii áramkör hőbiztosítékának kapcsolója
- fűtő ventilátor kapcsoló
Gyújtáskapcsoló:
III. rádióvevő készülék bekapcsolása (ha van)
0. semleges állás, gyújtás kikapcsolva
I. gyújtás
II. indítás
Erőátvitel, hajtáslánc kapcsolók:
Sebességváltó kapcsolása:
Négy előremeneti és egy hátrameneti fokozatból áll.
1-2 fokozat nincs szinkronizálva, visszakapcsolás esetén ezekben a tartományokban dupla kuplungot kell alkalmazni. A sebességváltás csak a megfelelően lelasított gépjárműnél javasolt.
3-4 fokozat szinkronos, a tartományok közti váltás erőltetés nélkül, egyenletes karmozgással kell végezni.
Hátrameneti fokozatot, csak álló gépjárműnél lehet kapcsolni.
Osztómű (469b, 452):
Kapcsolási fokozatok:
Direkt 1:1 arány
Üres
Fordulatszámcsökkentő fokozat 1,94 arány (ezt a fokozatot
csak a mellső híd bekapcsolása után lehet kapcsolni)
Öszkerék hajtás (469b, 452):
Mellső híd bekapcsolása:
Kikapcsolva
Bekapcsolva
– forrás: uazbuka.ru –
– Sega –
Hideg motor beindítása 0 °C-us felett:
- a tüzelőanyagszivattyú kézikarjával szivattyúzzunk be benzint a porlasztóba
- húzzuk ki 1/4-1/2 hosszra a porlasztó szivatókarját
- kapcsoljuk be a gépkocsi testkapcsolóját
- nyomjuk ki a tengelykapcsolót ütközésig, lenyomva a pedált
- kapcsoljuk be a gyújtást
- legfeljebb 5 mp-re indítozzunk. Két indítózás között 10-15 mp szünet legyen.
- a motor beindulása után azonnal nyomjuk le a gázpedált vagy húzzuk ki a folytószelep karját
- melegítsük fel a motort, közepes fordulatszámon 60 °C hőmérsékletig. Ha szivatót használunk, akkor fokozatosan nyomjuk vissza a motor melegedésének megfelelően.
Hideg motor beindítása 0 és -15 °C között
- Kapcsoljuk le az olajhűtőt
- zárjuk le a hűtőzsalut, ütközésig kihúzva a működtető kart
- Indítókarral 3-5 -ször forgassuk meg a főtengelyt. Ha a hűtőrendszerben nincs folyadék, a motor beindítása után töltsük azt fel
- a további műveletek az előző részben leírtak alapján végezze
Hideg motor beindítása -15 °C alatt
- kapcsoljuk le az olajhűtőt
- zárjuk le a hűtőzsalut
- melegítsük fel a motort indító előmelegítő segítségével vagy áteresztve melegvizet a hűtőrendszeren keresztül mindaddig, amíg a főtengelyt elég könnyen átfordíthatjuk.
- kézzel forgassuk át a hűtő ventilátor lapátját, hogy a hűtő folyadék szivattyú esetleges lefagyást megszüntessük.
- szivattyúzunk be üzemanyagot a porlasztóba a benzinszivattyú kézikarjával
- vékony sugárban, hogy a hőt átadja, öntsük le meleg vízzel a szívó csővezetéket
- ütközésig húzzuk ki a porlasztó szivatókarját és a gyújtás ráadás nélkül forgassuk meg a főtengelyt 3-5 – ször.
- nyomjuk ki a tengelykapcsoló pedált ütközésig
- kapcsoljuk be a gyújtást és indítsuk be a motort
- miután a motor beindult, töltsük fel a hűtőrendszert folyadékkal
Meleg motor beindítása:
- ütközésig nyomjuk ki a tengelykapcsoló pedálját
- kapcsoljuk be a gyújtást
- indítozzunk a motor beindításáig az első részben olvasható módon. Ha a hibátlanul működő gyújtásrendszer mellett nem indul be a motor, annak oka lehet a túldúsított üzemanyag a hengerekben. Ebben az esetben fuvassuk át a hengereket levegővel, ebből a célból egyenletesen nyomjuk le ütközésig a gázpedált és az önindítóval forgassuk meg többször a főtengelyt. Ezután indítsuk be a motort a hagyományos módszerrel.
A motor leállítása:
Ha a motor nagy terheléssel működik, leállítás előtt hagyjuk azt működni 1-2 percig kis fordulatszámon a fokozatos és egyenletes lehűlés céljából, ezután kapcsoljuk ki a gyújtást.