Az új UAZ 2206-os a felhasználók szempontjából, nem kevés kritikával. Vajon megállt az idő, vagy nem volt szabad tervező asztal?
A vezetőfülke egyszerű, de modern. Új kormány, műanyag kormányoszlop, kényelmes vezetőülés. Ez a pár gondolat a gyártó hivatalos oldalán olvasható, nézzük mi a valós helyzet. Igazából ez egy “igazi” régi-új dobozos UAZ, melyre nem szántak túl sok fejlesztési energiát. A műszerfal a régi, a kedves, jól megszokott műszerek elhelyezése sem változott. A sebességváltó kar jól kézre áll, de az osztómű karjai nem lettek könnyebben elérhetőek.
Utasülések asztallal. Ezek az ülések háttal vannak a menetiránynak, de az oldalsó ajtó nyitása miatt talán ez a legjobb megoldás.
A km óra digitális számlálót kapott, talán ez a legnagyobb változtatás az autón. A beépített műszerek illesztése nem volt fontos szempont, vannak kisebb hézagok, ferdén elhelyezett kapcsolótáblák.
Ennyi kiegészítő felszerelés van az autóhoz. Jól látható, hogy minden picit vékonyabb anyagból készült, ennek oka egyszerű: súlycsökkentés!
Ha valaki még nem látott volna parabola rugóköteget, hát íme. A tesztvezetések során csak jót mondtak róla, kényelmes, vezethető az új dobozos.
Ha Te is észrevetted, gondolom megrémülsz. Igen, a stabilizátort egy csavar tartja. Illetve tartaná, ha be lenne csavarva. A gyártó a gépkönyvben felhívja a figyelmet a csavarok ellenőrzésére.
A rögzítési mód miatt a középső üléssor fix.
A fűtés 6 csavar eltávolításával könnyen cserélhető, de nem épp esztétikus a csupasz látványa. Viszont jó hír, hogy a fűtés egy külön akkumulátorról működik, mivel kettő van az autóban.
Minden kerék centírozva van, még a belső súlyok is a helyükön vannak. Ezek szerint ez nem volt mindig így.
Új kipufogó rendszer, rezgéscsillapítással.
Az akkumulátor alatt nincs gumitálca, filléres dologról van szó, nem ezen múlott volna.
A tanksapka nem zárható és nincs fedele. Viszont figyelmeztet, hogy milyen üzemanyagot ne tankolj bele.
A motorvezérlő egység az ülés mögött található a diagnosztikai csatlakozóval együtt.
Az első ajtók kárpitozottak, ez esztétikusabb mint a csupasz vas. Kár hogy szőnyeget nem terveztek legalább az első ülések alá.
Jól mutat a kerekített csatorna, kiemeli az autó elejét.
A két négyzetes lyuk feladata a rendszámtartó keret műanyag klipszének rögzítése. Kettőből egy már nem tart semmit, jó lehet pár megtett kilométer után az elveszett rendszámot pótolni.
Sajnos az alkalmazott kötőelemek nem rozsdamentesek, érdemes a csavarokat kicserélni, mert javítja az autó élettartalmát.
A fékrendszer Made in Chech Rep. A tesztek során sok dicséretet kapott, puha és intenzív érzést nyújt fékezéskor.
A gyári munkásoknak köszönhetően nem spóroltak az alvázvédelemmel, különösen a kerék által okozott kőfelverődések környékén.
A kulissza rudazatának csuklói szárazak és védtelenek az elemekkel szemben, így a karok működtetése nehézkes. A teszt során lezsírozták a csuklókat, ennek köszönhetően könnyedén, akár egy ujjal is működtek a kezelők. A hosszútávú védelem továbbra sem megoldott a csuklók számára, ezért folyamatos kenőanyag pótlásra szorulnak.
És íme az ötsebességes váltó. Gyönyörű és nagyon jól működik.
Összességében ez egy autentikus dobozos, ahogy mi UAZ-osok szeretjük. Minden szépségével és hiányosságával. Nem tudom kiben milyen érzéseket keltettek a látottak, de én szívesen hajtanék egy ilyen vasat.
– uazbuka.hu –
– Sega –